reklama
hledat uživatel
       

Komentáře k receptu Chléb bez hnětení

Celkový počet komentářů: 332
  • Doris More
    Doris More

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Ahojte všetci. Videl som komentáre ľudí, ktorí už dostali pôžičku od pôžičiek spoločnosti Sabine, a potom som sa rozhodol požiadať podľa ich odporúčaní a pred pár hodinami som potvrdil na svojom osobnom bankovom účte celkovú sumu 50 000 dolárov, o ktorú som požiadal. Toto je skutočne skvelá správa a radím každému, kto potrebuje skutočnú pôžičku, aby požiadal prostredníctvom svojho e-mailu: Sabinhelps@gmail.com

    24.07.2019 06:07:14

  • Savoj
    Savoj

    Bezvadný recept

    Ideální recept pro začátečníka, kterému se už hodně chlebů nepovedlo (můj případ). Pekla jsem napůl z žitné celozrnné a hladké pšeničné, nechala jsem kynout přes noc a pekla dopoledne (zhruba 12 hodin kynutí) a bezvadný výsledek. Jen si musím pořídit pořádnou nádobu na pečení, asi kameninový/keramický hrnec. Moc díky za recept a jemný nárůst pekařského sebevědomí.

    07.08.2018 13:52:20

  • tamee
    tamee

    Tak jsem do toho sla.
    Priprava velmi jednoducha. Pridala jsem pul hrnicku spaldove mouky misto hladke a mozna proto bylo me testo ridsi. Neva. Upekla jsem dle navodu. Ovsem dat z pomouceneho valu nakynute ridsi testo byl orisek. Neva. Myslela jsem na to predem a dala testo na alobal. Bud tim, ze bylo testo ridsi, nebo nevim, ale kurcicka neni takova ta krupava. Neva. I tak chutna vytecne a s malymi obmenami ho budu urcite pect a doporucovat dal.
    Palec nahoru

    25.05.2018 11:00:43

  • Jaromira
    Jaromira

    Komentar k receptu chleb bez hneteni

    Chleb je vynikajici a naprosto jednoduse pripravitelny. A to jsem pekla chleb poprve a z casovych duvodu ani nedodrzela postup. Misto studene vody jsem dala teplou, prikryty uterkou jsem ho nechala 1 hod kynout primo na radiatoru, vylila jsem testo na moukou posypanou kuchynskou desku, prelozila na trikrat testo, nechala 10 minut odpocivat a pak jsem bochan vlozila do rozehrate Remosky a pekla 3/4 hod. Vysledek - nadherny bochnik, krupava kurka, a to i na druhy den. A susene drozdi bylo z Penny. Mam obrovskou radost a s obmenami ho budu pect casto.

    15.11.2017 07:39:49

  • luluska13
    luluska13

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Naprosto skvělý recept. Doporučuji.
    Lenka

    09.07.2017 20:36:58

  • Zbyněk
    Zbyněk

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    A já dávám klidně celý sáček sušeného droždí, protože mi právě ta kvasnicová chuť neskutečně chutná! :D

    20.03.2017 23:55:21

  • Radka
    Radka

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Tento chléb peči jiz 3 roky.Je to recept přímo od lidí, kteří vyrábí úžasné keramické hrnce na pečení chleba a jsem si jista,ze chléb z keramiky je chutnější a hezčí,než z litiny:-)Tak tedy z dovolením pana Málera...3 hrnky mouky o objemu 250ml( je jedno v jaké kombinaci..žitná,pšeničná ),1 pořádná lžička sušeného droždí..s vlaštovkou vyhrává;-), 1,5 lžičky soli a 1 az 2 lžičky drceného kmínu,1,5 hrnku vlažné vody. Máme rádi semínka,takže sezam,slunečnice..ale v pohodě i sušená rajčata a jiné. Nechá se kynout 10 az 12 hodin pod utěrkou! Pak už je to stejný...jen hrnec je od autora receptu:-) Toto množství je na malý bochník ;-)

    02.03.2017 21:18:04

    • Honza
      Honza

      Re: Komentář k receptu Chléb bez hnětení

      Můžete prosím upřesnit, kde se dá hrnec koupit a jakou velikost na tenhle výborný a jednoduchý chléb ze tří hrnků mouky?

      15.05.2018 21:49:02

  • Alena
    Alena

    Prosím o konkrétní název hladké mouky. Chleba peču jistě 2 roky a najednou po 2 dnech se chleba od středu začne strašně lepit a není to poživatelné. Začala jsem používat hladkou pšeničnou mouku z Kauflandu. Hledám řešení. Děkuji moc za případnou radu.

    23.08.2016 10:36:48

    • Hungry
      Hungry

      Re: dotaz

      Já nakupuji mouku zásadně ve mlýně. Doporučené mi byly:
      typ 1050 - tmava pšeničná mouka, pro smíšené chleby nebo výživné pečivo
      typ 1150 - žitná mouka s vysokým obsahem minerálních látek
      typ 997 - normou stanovená žitná mouka.
      Aktuálně používám 1050 v poměru 1:1 s " pšeničnou na koláče " a výsledek všem velmi vyhovuje....

      30.08.2016 11:21:14

  • Barbora
    Barbora

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Prosím pěkně -nevi někdo,jestli by nešel i z polohrube mouky?
    Nebo aspoň půl na půl s hladkou?
    Děkuji

    01.08.2016 19:53:23

  • Ikvai
    Ikvai

    Děkuji za prima recept. Chléb jsem pekla v remosce. A super :)

    04.10.2015 11:44:20

  • Evzen
    Evzen

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Chleba bez žita a bez kvásku, jen z pšenice a droždí není chleba, jen slaná buchta. Howgh domluvil jsem.

    12.06.2015 01:45:15

    • Hungry
      Hungry

      Re: Komentář k receptu Chléb bez hnětení

      Jasně a to proto, že to vyhlásil největší náčelník Evžen, lovec žen!
      Nejlepší jsou tyhle internetové výkřiky do tmy s nulovou informační hodnotou...
      NIc, nikomu nebrání udělat tech chleba 100% z žitné mouky...

      12.06.2015 11:28:36

  • marcelarejfkova
    marcelarejfkova

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Nemá smysl psát zbytečné romány (proto jsem předchozí komentář smazala ... ikdyž jsem ne zcela dodržela množství (soli a koření včetně přidaných semínek bylo více) i dobu kynutí jsem nechtíc prodloužila na cca 15 hodin, tak chlebík byl opravdu výborný a BOŽÍ !!! A droždí nehledala jsem žádné spešl, ale to co mám Backen (vyrobeno v Německu pro NOR..) To bychom museli chuť a vůni porovnat na nějaké chlebíkové sešlosti :o) hlavně že rodince chutnalo :o)

    13.10.2014 09:44:45

  • marcelarejfkova
    marcelarejfkova

    Text komentáře byl smazán.

    Text komentáře byl smazán.

    12.10.2014 15:50:11

  • djoro
    djoro

    Zde je bezkonkurenční cena i kvalita. Používám už dlouho. http://www.kutilov.cz/drozdi/

    28.09.2014 18:23:54

  • skocilasovam
    skocilasovam

    JEDINĚ SUŠENÉ DROŽDÍ FRANCOUZSKÉ - S VLAŠTOVKOU - modrobílý lesklý sáček

    22.07.2014 17:00:41

  • Pepinka
    Pepinka

    Dobrý den,jen skromný dotaz! Těch sáčku sušeného droždí je více druhů a to,že se liší v gramáží,tak který tam dát 7g nebo 10g?Aby to nebylo moc cítit po kvysnicích!Děkuji za odpověď :-)))

    03.03.2014 10:01:34

  • Pepinka
    Pepinka

    Dobrý den,jen skromný dotaz! Těch sáčku sušeného droždí je více druhů a to,že se liší v gramáží,tak který tam dát 7g nebo 10g?Aby to nebylo moc cítit po kvysnicích!Děkuji za odpověď :-)))

    03.03.2014 09:59:24

    • Hungry
      Hungry

      Osobně již přes rok nepoužívám sušené kvasnice, ale živé. Na 1kg 1 kostičku. Rozpustím ve vlažné vodě a přidám čajovou lžičku kryst. cukru. Chleba pak na druhý den nemá tu kvasnicovou pachut...

      03.03.2014 19:15:52

    • Jája
      Jája

      Nedávejte ani těch 7g , stačí polovina, vyzkoušeno...

      04.03.2014 23:03:10

    • Evangelina
      Evangelina

      Mám mnohokrát vyzkoušeno droždí v takovém lesklém zeleném sáčku od dr Oetkera a podle původního amerického receptu z NY Times tam dávám 1/4 čajové lžičky. Opravdu jen tak málo, nemusíte se bát, stačí to bohatě. Droždí s ptáčkem, jak tu někdo taky píše, je taky dobré. Ale pozor, prodává se droždí v takovém slabém papírové zelenkavém pytlíčku (značku neznám) a to je dost špatné. Zkazilo mi celý chleba.

      12.03.2014 23:17:02

  • galuskova (tecka) vanda
    galuskova (tecka) vanda

    Je vynikající,přesně podle receptu.

    25.01.2014 09:15:08

  • Kamila
    Kamila

    proč se těsto překládá?

    Tak ještě jednou, ptám se i za Ivu, proč se těsto překládá? A Ivo, mrkni na cuketka.cz chléb Šumava bez hnětení, je to tam i vyfocený. Ale PROČ???

    09.01.2014 18:52:56

    • Hungry
      Hungry

      Re: proč se těsto překládá?

      Mi osobně je to také záhadou, proč. Já už více jak rok jen víčkem od konzervy oddělím těsto od kynoucí nádoby a vyklopím do pomoučené útěrky. Tu vložím i s těstem zpět, aby mi zůstal tvar pravidelné hroudy. Po 40min rozpékání trouby překlopím z útěrky do jenského skla a peču. Když jsem to porovnával s překládaným těstem, neshledal jsem žádný rozdíl... Ani v chuti ani ve výšce pecnu...

      09.01.2014 20:00:56

    • Jája
      Jája

      Re: proč se těsto překládá?

      Protože je to chléb bez hnětení, nemusíte těsto pracně vypracovávat, ani ho hnětat v robotu. Snad je to dostačující.....

      10.01.2014 13:59:24

  • Petra
    Petra

    super recept

    Super recept. Jednoduchy, rychly, vyborny. Jsem nadsena. Za 3 dny ho pecu uz poctvrte :-)

    04.01.2014 21:53:14

  • Iva
    Iva

    překládání

    Já jsem asi dost natvrdlá, ale můžete mi vysvětlit, jak se to těsto překládá a proč? Moc děkuji.

    28.11.2013 11:25:12

    • Petr
      Petr

      Re: překládání

      Ono to nemusíte nijak složitě překládat. Stačí to roztáhnout a zase poskládat, nechat odpočinout. Hlavně rozehřát troubu i s pekáčem. Do rozehřátého pekáče vložit těsto a šup do trouby. Dělán to běžně a chleba je výborný. Pro ty, kteří upřednostňují chléb z kvásku nic nenamítám. Dobrý chléb se dá upéct různě.

      28.11.2013 12:52:52

    • Jája
      Jája

      Re: překládání

      Tak zní recept na chléb BEZ HNĚTENÍ, nevyhovuje-li Vám, jsou zde různé recepty na chléb, stačí se mrknout jinam, kde se musí řádně vypracovat těsto, nebo použít robot.

      28.11.2013 17:42:47

  • Iva
    Iva

    překládání

    Já jsem asi dost natvrdlá, ale můžete mi vysvětlit, jak se to těsto překládá a proč? Moc děkuji.

    28.11.2013 11:24:33

  • vittara
    vittara

    Včera večer jsem upekla,velice jednoduchý recept a chlepa je naprosto luxusní,přítel se olizoval až za ušima,kupovanému chlebu odzvonilo :-) Jdu zakládat na nový abychom měli na ráno :-)

    08.11.2013 12:30:06

  • Marci
    Marci

    opravdu rychlej a výbornej!

    13.10.2013 08:57:19

  • Premip
    Premip

    Tohle přeci nemá s chlebem nic společného! Je ,to buchta. Do chleba se nedává droždí,ale kvásek. A těsto se musí důkladně několikrát propracovat. Pak vám takový chléb vydrží bez problémů,jen pod plachetkou,třeba týden.

    29.09.2013 23:37:35

  • Alena
    Alena

    Aby nebyl chleba úplně bílý, dávám 2 hrnky hladké mouky a 1 hrnek chlebové mouky.
    Někdy peču z čerstvého droždí, pak dávám 1/8 kostky.Peču tento chlebík už skoro 3 roky a lepší jsem ještě nenašla. Do těsta se můžou přidat ovesné vločky, semínka slunečnic, dýní , koření, jak se komu líbí a co mu chutná. Já ho nechávám kynout asi 12 hodin, je nadýchanější , vody ale ne opravdu více než 1/2 mouky, pak se s těstem hůře pracuje. Já ho po upečení nepotírám vodou, ale přikryju lehkou utěrkou
    Peču vždy přikryté 30 min. pak při 200 st. dopékám asi 20-25 min. Máme rádi chleba vypečený, čerstvý, s máslem je mňamka, jakou chleba ze supermarketu nikdy nedá.
    .28 Helena:
    může to být špatnou moukou, třeba dáváš víc vody, někdy je to i špatným droždím.

    29.09.2013 22:49:18

  • veraricna
    veraricna

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Je to nádherný chlebíček.přidala jsem si hrnek polohrubé mouky,půl hrnku vody,lžíci otrub a octu.Je skvělý.Děkuji za recept

    29.09.2013 07:18:55

  • hana
    hana

    Co s tím, chléb se mě přilepí ke dnu kastrolu ( mám hliníkový ) , i když je nahřátý, myslím, že zkusím pečící papír na dno a uvidím, byly bych ráda za radu , díky :-)

    07.09.2013 21:02:22

  • Věrčík
    Věrčík

    vysypávat formu?

    Chtěla bych tento zázrak vyzkoušet a chci se zeptat: vymazává se pekáč olejem nebo vysypává moukou? A když nemám skleněný pekáč, můžu péci ve smaltovaném? Moc díky!

    31.08.2013 11:43:21

    • 28helena
      28helena

      Re: vysypávat formu?

      nejlepší je litinový. bez vymazávání a vysypávání, když jej nahříváte tak se olej nebo mouka připalují. ale smaltovaný asi budete muset vyzkoušet.

      31.08.2013 13:32:46

    • Tanina6666
      Tanina6666

      Re: vysypávat formu?

      Chléb peču ve smaltovaném kulatém hrnci s poklicí. Pokud peču z dvojité dávky, používám klasický smaltovaný pekáč (s poklicí). Nevymazávám ani nevysypávám.

      01.09.2013 01:30:16

    • Dagmar
      Dagmar

      Re: vysypávat formu?

      forma se nevymazává, nejlepší je skleněný pekáč s víkem. s vodou šetřím, těsto když je tužší, tak se s ním lépe pracuje

      08.09.2013 11:19:59

    • čenda2
      čenda2

      Re: vysypávat formu?

      Není třeba vymazávat ani vysypávat moukou. V rozpáleném pekáčku se těsto nepřilepí. Po upečení se krásně vyklopí. Já už takto peču chléb asi 2 měsíce a jinýá už nechci. Zkoušel jsem ho před pečením posypat kmínem ale ten mi tak po upečení a vyklopení z pekáčku spadl. Důležité je, po vyklopení upečený chléb potřít mašlovačkou namočenou ve studené vodě. Jinak bude kůrka přiliž trvdá.

      15.09.2013 19:01:06

  • 28helena
    28helena

    zdravím všechny kdo mi poradí...dělám tento chleba už rok byl vzdy výborný, ale ted poslední dobou je už druhý den mokrý lepivý a jako zkažený. čím asi?

    30.08.2013 07:23:16

  • marketa k.
    marketa k.

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    zdravim! chtela bych se zeptat jestli se to da cele upect bez prikryti, dekuji:)

    29.08.2013 18:30:29

    • Hungry
      Hungry

      Re: Komentář k receptu Chléb bez hnětení

      Nedá, protože těsto v první fázi uvolní páru, ve které se to peče. Alespon to popisuje pan Cuketka na svém bloku o chlebu....

      29.08.2013 19:55:21

  • babča
    babča

    chléb bez hnětení

    Dávám jeden hrnek hladké žitné chlebové mouky a dva hrnky hladké mouky. Jinak jsem postupovala dle receptu. Jiný chléb již nepeču, tento nemá chybu. Vyzkoušela jsem několik receptů, ale tento chléb nám nejvíce chutná. Doporučuji vyzkoušet. Moc děkuji za recept.

    24.08.2013 22:41:13

    • Monča
      Monča

      Re: chléb bez hnětení

      Dobrý den všem, včera jsem dělala tento chleba a dneska je zaděláno už na další. :-) Je výborný a vřele doporučuji. Děkuji moc za tento receptík. :-)

      26.08.2013 10:15:40

  • hajhana
    hajhana

    Výborný,děkujeme za recept.

    03.08.2013 09:31:02

  • Hanka
    Hanka

    Komentář k receptu Chléb bez hnětení

    Dobrý den, i já přidám zkušenost s tímto receptem. Chléb je naprosto úžasný. Trochu jsem jej poupravila. Mísím 3 hrnky hladké mouky, sušené droždí, sůl, kmín a necelé 1,75 hrnků vody. Těsto je sice mnohem lepkavější a tekutější, ale chléb je o mnoho měkčí. Peču v e skleněné zapékací míse s víkem (2l), na 230°C, 30 min zakryté a pak 10 min. odkryté. Zkoušela jsem při míchání přilít i teplou vodu, těsto pak rychleji nakynulo a po hodině jsem jen dávala na vál a pak pekla... Výsledek stejný a stejně chutný.

    13.06.2013 02:26:57

  • Karel
    Karel

    Zdravím distutující a mám dotaz : Jakým druhem dřeva doporučujete rozpálit starou zděnou pec kterou mám v chalupě ve Štramberku.
    Pec je vysoká 60cm široká metr a dlouhá 2metry.
    Předpokládám že nebude vhodné žádné smolnaté dřevo ale jen tvrdé
    Jse na pochybách o vhodnosti břízy nebo švestky.
    Názory sdělte prosím na drlik.k@seznam.cz protože je možné že odpovíte později. Mnoho štěstí v pečení přeje Karel z Kopřivnice

    01.06.2013 11:44:16

  • veronika (tecka) macenauerova
    veronika (tecka) macenauerova

    takový chléb dělávám i já,..je fakt super,už jsem znechucená tím hnusem,co prodávají v OC,tak dělám doma sama,..určitě doporučuji všem tento recept vyzkoušet! :)

    14.05.2013 13:07:51

  • Rdolla
    Rdolla

    Zajímalo by mě, kolik cca ten chleba s této dávky váží? Já mám zadělané těsto, no a zítra se uvidí :-)

    07.05.2013 19:27:19

    • miluše lidmanská
      miluše lidmanská

      Re: Dotaz...

      Já ho peču každý týden 2ks najednou, je fantastický. Zkoušela jsem ho i z chlebové mouky je trošku tmavší ale taky dobrej. Po upečení váží asi 950gramů.

      13.05.2013 20:44:07

  • Susan
    Susan

    jo já teda jak jsem to pekla,tak když se ten chleba den odležel, tak to droždí z něj šíleně bylo cítět, aji chuťově ,takže doporučuji max půl lžičky toho droždí

    03.05.2013 08:46:25

  • Renča
    Renča

    Tak my už pečeme z dvojité dávky,protože když upeču z normální dávky,tak zmizí ještě teplý,jéé,ty patky s máslem,no to je lahoda!!!!
    A aby zbylo potom na normální jídlo,musíme holt péct dvojitý.
    Je božííííííí!!!!!!!!

    27.04.2013 19:14:21

  • Petra
    Petra

    chléb bez hnětení

    ráda se podělím i o mou zkušenost s tímto chlebem. Vlastně zázrakem. Já jsem tento recept objevila náhodou, ale s tím, že se přidává 1,5 hrnku vody. Trochu jsem recept ještě upravila. Někdy peču jen z hladké, jak se udává, jindy dám 1 hrnek hladké světlé, 1 hrnek hladké pšeničné tmavé a 1 hrnek žitné tmavé mouky. Dávám 2 lžičky soli. Nechávám kynout 12 hod, ale zkoušela jsem péct už po 8 hodinách, vůbec nepřekládám, po nahřátí ohnivzdorné mísy ihned přendám stěrkou těsto, posypu hl. moukou a peču 30 min přikryté a pak cca 30 min. odkryté. A výsledek? Kupovaný už nechceme, peču, peču a peču. Ať ho zkouším jakkoliv, pokaždé se povede. Vřele doporučuji, už jsem zkoušela i jiné recepty, ale tento nemá konkurenci, Ani v kupovaném. Skvělý!!!!!!!

    27.04.2013 11:58:43

    • kkjana
      kkjana

      Re: chléb bez hnětení

      To je přesně to, co peču i já. 2 hrnky hladké 1 hrnek žitné 1,5 vody, 2 lžičky soli, 2 lžičky kmínu, 1,5 lžičky droždí, 12 hodin kynout, promíchat, nahřát litinový hrnec s poklicí, rovnou do hrnce, peču 30 min s poklicí, 30 min bez poklice, stále teplota 230 st, skvělé nejlepší :)

      23.05.2013 22:19:18

  • Petra
    Petra

    chléb bez hnětení

    ráda se podělím i o mou zkušenost s tímto chlebem. Vlastně zázrakem. Já jsem tento recept objevila náhodou, ale s tím, že se přidává 1,5 hrnku vody. Trochu jsem recept ještě upravila. Někdy peču jen z hladké, jak se udává, jindy dám 1 hrnek hladké světlé, 1 hrnek hladké pšeničné tmavé a 1 hrnek žitné tmavé mouky. Dávám 2 lžičky soli. Nechávám kynout 12 hod, ale zkoušela jsem péct už po 8 hodinách, vůbec nepřekládám, po nahřátí ohnivzdorné mísy ihned přendám stěrkou těsto, posypu hl. moukou a peču 30 min přikryté a pak cca 30 min. odkryté. A výsledek? Kupovaný už nechceme, peču, peču a peču. Ať ho zkouším jakkoliv, pokaždé se povede. Vřele doporučuji, už jsem zkoušela i jiné recepty, ale tento nemá konkurenci, Ani v kupovaném. Skvělý!!!!!!!

    27.04.2013 11:57:35

  • ina (tecka) vilimova
    ina (tecka) vilimova

    chlebový kvásek

    Prosím o radu, zda lze místo droždí použít chlebový kvásek, který se prodává na uvaření polévky kyselo? Za zkušenosti děkuji. J. Vilímová

    11.04.2013 11:36:18

  • Venom
    Venom

    dělávám ho, je výbornej, jen dávám 1/2 balíčku sušeného droždí.

    10.04.2013 21:48:13

  • krajcovamirka
    krajcovamirka

    ja tento chlebik robim casto,je lacny,dobry a hlavne viem co tam dam.Nepeciem ho v liatinovom pekaci,ale mam taky mensi na maso s pokrievkou.Ale ja mam recept,kde ide 1/4 cajovej lyzicky drozdia a pekne mi vykysne a to drozdie necitit,dobru chut

    09.04.2013 08:32:31

  • Jana
    Jana

    Litinový hrnec nevlastní

    Včera jsem narazila na tyto stránky - nyní jsem vyzkoušela chleba bez hnětení - nyní čekám na upečení. Ale nemám litinový hrnec, tak jsem zde našla:
    "oliva332 02.02.2013 23:04:43
    Výborný recept! - díky...já dneska jsem prvně pekla v římském hrnci a vypadá ještě lépe než minule... snad bude i chutnat"
    Tak jsem jej taky dala do římského hrnce, tak čekám, jak to dopadne. Římský hrnec se před použitím má máčet - už jsem ho také leta nepoužívala - kdysi pouze několikrát na kuře na soli - a nyní vyhrabala když jsem četla, že "Oliva332" v něm tento chleba pekla - tak jsem v očekávání, jak se povede mně. Před dvěma roky jsem se namíchla na nabízený výběr a cenu chleba a koupila pekárnu, ale do dnes jsem ji ještě ani nerozbalila protože když jsem se s koupí pochlubila mamce, tak mě nasměrovala kam chodí pro dobrý chleba ona a skutečně od pekařství Cais nemá jejich malý chlebík chybu. Ale někdy o víkendu jsme bez chleba, tak zkusím jestli tímto pochodím. Musím ještě vyřešit to pečení - nebo jestli má někdo zkušenosti s pečením chleba v římských hrnci - jestli se má tedy skutečně hrnec před pečením máčet.

    09.04.2013 00:41:45

    • Jana
      Jana

      Re: Litinový hrnec nevlastním

      Dobrý den, tak tento chleba nedopadl, ale neřekla bych, že by to bylo kvůli tomu hrnci, sice nešel vyklopit, jak všichni uvádíte, ale je pravda, že byla chyba na mé straně, protože po vychladnutí a "dolování" chleba jsem zjistila, že byl přichycen pouze ve čtyřech bodech po straně, ale je moc hutný a i bych řekla nedopečený, ale asi jsem dala špatný poměr té "zdravé" mouky. Tak dnes hold budou zdravý slepice.
      Ale zkusím dnes ještě jednou přesně podle receptíku.

      09.04.2013 08:32:52

    • Jája
      Jája

      Re: Litinový hrnec nevlastní

      Nemusí být zrovna litinový, stačí Simax, ale u tohoto chleba je důležité aby se ten KASTROL, 1/2 hod. nahříval na 220°C, i s poklicí, do horkého, suchého vložit vykynutý bochánek a péci, vždyť je to tu popsané Xx ,i já to tam píši polopatě a stále stejné dotazy, to fakt nechápu. Péct tento CHLÉB BEZ HNĚTENÍ v Římském hrnci je hloupost, hrnec se musí máčet ve vodě a vkládá se do studené trouby, pak se nedivte, že je nedopečený a přilepený. Držte se receptu, projděte si to zde a na tomto chlebu neexperimentujte, chcete-li ho mít takový, jaký mám zde také na fotce, už se k tomuto chlebu nebudu více vyjadřovat. HOWG!!!

      09.04.2013 14:34:47

  • peterka
    peterka

    Zkuste to ,přátelé,s žitnou chlebovou moukou-k dostání na př.v Tesku asi za 26 Kč á 1 kg...Mahlzeit.

    08.04.2013 10:48:19

  • markesa43
    markesa43

    originalni recept

    je trosku jiny, peceni trva mnohem dele, ale chleb je mnohem chutnejsi vytvori se v nem i vetsia vzduchove bubliny a neni vubec citit kvasnicema.
    3 hrnky mouky, 1/4-1/3 cajove lzicky suchych kvasnic, 1 1/2 cajove lzicky soli. (ja pridavam velkou lzici kminu a velkou lzici slunecnicovych semen) vse nasucho promichame, pridame 1 1/2 hrnku vody, dobre vsechno smichat. Misu s testem prikryjeme tesne igelitovou folii, postavime do tepla (cca 25C) a nechame kynout 18-22 hodin. Pote testo vyjmeme na dobre pomouceny val (vetsi prkenko) a roztahneme rukama na placku asi 2 cm tlustou. Lehce prikryjeme, nechame testo asi 15 minut odpocnout. Pote testo placky nekolikrat prelozime, vytvarujeme chleb bud kulaty anebo na veku, dobre poprasime moukou (veku pak pecu ve forme), prikryjeme a nechame dalsi 2 hodiny kynout. V posledni pulhodine zapneme troubu a v ni vyhrejeme nadobu ve ktere chleb peceme. Tesne pred presunitim chleba do horke nadoby spodek nadoby pod chlebem lehce poprasim moukou. Prikryjeme, peceme 1/2 hodiny prikryte, a dalsich 15-20 minut peceme odkryte.
    Krajime az po vychladnuti. (Nikdy to tak dlouho nevydrzim.) Pecu tenhle chleba 2x tydne. Autor tohoto originalniho receptu nedoporucuje skladovat upeceny chleb v igelitovem pytliku. Tento chleb je uvnitr vlacny i po nekolika dnech.
    Opatrne s pridanim zitne mouky. Ta je tezka a chleb mi nikdy tak pekne nenakynul, i kdyz chutnal dobre.

    08.04.2013 06:39:54

  • moncherry44
    moncherry44

    chléb bez hnětení .....jája

    už budu péct 10 chleba a pořád sbírám zkušenosti. Těch kvasnic jsem dával sáček a trošku....to bylo asi moc. Jájo ale zde nepíšeš jestli dáváš ocet ? Myslím že ano. Z té jedné dávky se mě zdá malinký, tak raději zkusím opět 1,5 dávky.
    Jinak ještě dodám, že suchou směs promíchám v robotu a po přidání vody a octa + 2 pol. lžic sádla hnětám určo tak 3 min.

    07.04.2013 17:18:34

    • standa
      standa

      Re: chléb bez hnětení

      kvasnic stačí opravdu jen malá mocca lžička! A přidat různá drcená semínka.
      Moje osvědčená kombinace mouky: hrnek hladké mouky pšeničné chlebové, hrnek žitné chlebové,1/2 hrnku celozrnné žitné a 1/2 hrnku obyč. hladké . Chleba je tmavý.

      07.04.2013 18:45:40

    • standa
      standa

      Re: chléb bez hnětení .....jája

      kvasnic stačí 1 mocca lžička! a různá semínka.
      Moje osvědčená kombinace na tmavý chléb: 1 hrnek žitné chlebové, 1 hrnek pšeničné chlebové, 1/2 hrnku hladké obyčejné a 1/2 hrnku celozrnné žitné mouky.

      07.04.2013 19:00:48

    • Jája
      Jája

      Lžíci octa můžeš dát, dej 4 hrnky (1/4) mouky, 3 hladké, 1 špaldové, droždí stačí kávová lžíčka, maximálně 1 1/2 lžíčky, vše dej do mísy a pouze rukou spojit dohromady, šup, šup, žádné dlouhé zpracovávání, přikrýt utěrkou, velmi jednoduché a rychlé - žádný robot netřeba.

      07.04.2013 19:33:45

    • Jája
      Jája

      Podívej se na labuznik, tam jsem dala foto i recept - CHLÉB BEZ HNĚTENÍ

      07.04.2013 19:36:51

  • ifigeny
    ifigeny

    pecka, zkouším i zkombinovat mouky a zapracovat do těsta slunečnici nebo jiná semínka. :)

    07.04.2013 16:13:27

  • ch (tecka) simi
    ch (tecka) simi

    První pokus

    Dnes jsem prvně pekla chleba. Byla jsem připravená, že když nebude chutnat ,tak jej vyhodím.Chyba. Je skvělý, teda byl. Chtěla jsem přidat foto, ale už není co. Zítra peču znovu.
    Moc dík za skvělý recept.
    A pro pochybovače, nedá se srovnávat s chlebem z pekárny a pracný nebo časově náročný,to teda není !!!!

    07.04.2013 02:04:33

  • Romca
    Romca

    dobry napad vyzkousim dik

    05.04.2013 18:55:00

  • Ferry
    Ferry

    Kynutí a překládání?

    Zkoušel jsem tento recept ted po prve a vytvořili se mi opravdu hodně velké bubliny, hlavně mezi prostřední a vrchní vrstvou. Tak se chci zeptat, zda je opravdu nutné těsto rozložit a překládat? Proč se musí překládat? A jak mám nechat kynout? Lépe na chladnějším, nebo teplejším místě? Díky za radu.

    04.04.2013 12:37:07

    • Jája
      Jája

      Jestli jste dal celý sáček droždí, bude to asi tím, dávám jednu lžíčku, maximálně 2 rovné, přečtěte si můj příspěvek z 26.3. je to popsané velice zřetelně, tak to zkuste ještě jednou, ať se daří....

      04.04.2013 19:00:09

  • Ferry
    Ferry

    Kynutí a překládání?

    Zkoušel jsem tento recept ted po prve a vytvořili se mi opravdu hodně velké bubliny, hlavně mezi prostřední a vrchní vrstvou. Tak se chci zeptat, zda je opravdu nutné těsto rozložit a překládat? Proč se musí překládat? A jak mám nechat kynout? Lépe na chladnějším, nebo teplejším místě? Díky za radu.

    04.04.2013 12:35:32

  • Jarda35
    Jarda35

    chleba bez hnětení

    Peču víc jak 3 roky chleba v pekárně,ale po pečení podle tohoto receptu jde do šrotu.Nikdy za tuto dobu chleba nebyl tak chutný.Obravdu pochoutka.V pekárně peču chleba víc jak 3hod.a tento 3/4 hodiny.Vynikající!

    27.03.2013 06:44:28

  • Leo
    Leo

    Skvely recept

    Skvely recept, pecu ho jednou tydne o vikendu bez nejmensich problemu. Zkousel jsem i 1.5 kg bochnik a taky dobry. Jenom se prepocitaji suroviny, jinak postup stejny i doba peceni stejna

    26.03.2013 15:44:51

  • sisari
    sisari

    ahoj zkouším tento recept a chci se zeptat jestli mám vymazat a vysypat ten hrnec nebo ne ?

    26.03.2013 11:10:43

    • Jája
      Jája

      Chléb bez hnětení

      sisari: ten litinový kastrol i s poklicí dáš do trouby na poslední 1/2hodinu, suchý, čistý, do horkého vložíš chlebík, přikrýt, 1/2hod. pečeme, potom na 1/4 hod.odkrýt, jde krásně vyklopit na mřížku.
      Mohu doporučit, dávám 3 hrnky hl.mouky a 1 hrnek špaldové, 2 lžíčky soli, 2 lžíčky kmínu (drceného) 2 lžíčky sušeného droždí nejlépe od Dr.Oetker, celý sáček je moc. Dávám skoro 2 hrnky vody, záleží na mouce, těsto může být hustčí, lépe se s ním pracuje. To vykynuté těsto dám na vál, rozprostřít na obdélník (rukama) a nechám 15 min. odpočívat, potom ho překládám, 3x po délce, 3x po šířce, přikrýt utěrkou a 1/2 hod. kynout, na další 1/2 hod.zapneme troubu a po této 1 hod.začnu péci.

      26.03.2013 13:15:54

    • Leo
      Leo

      Text komentáře byl smazán.

      Text komentáře byl smazán.

      26.03.2013 15:43:40

    • Lenka Straková
      Lenka Straková

      Hrnec se ani nevymazává ani nevysypává. Fakt to funguje a chleba jen vyletí z hrnce :)

      27.03.2013 08:05:07

  • Standa
    Standa

    Mno my ho zkoušeli 2X a ani jednmou se nepovedl...málo nakynul,špatně se propekl,,,nevíme kde je chyba...moje je přitom cukrářka,pečeme si doma i rohlíky ale tahle potvůrka nás asi nemá ráda...nebo špatná mouka nevíme...

    17.03.2013 07:29:23

    • pulidu
      pulidu

      Nevzdávat se! JIný už nepeču, jen přidávám hrnek žitné mouky a nějaká semínka. A chlaba kupuju jen vyjímečně, peču téměř denně a je stále lepší. :)

      17.03.2013 09:20:27

    • Hungry
      Hungry

      doporučuju vyhřát troubu na cca 70°C, vložit těsto, vypnout a nechat kynout v teple. Propoečení kontrolovat stejně jako u bábovky, špejlí. dle toho regulovat pečení...

      17.03.2013 10:02:10

    • Tanina6666
      Tanina6666

      Pokud dodržíte recept, chléb se vám zcela jistě povede. Já nechávám kynout normálně v kuchyni na lince, peču přesně tak, jak je napsáno - půl hodiny pod poklicí, čtvrt hodiny bez pokličky. Špejlí propečenost nezkouším.

      17.03.2013 12:37:27

  • junova (tecka) zuzana
    junova (tecka) zuzana

    Ahoj. je mi jen 12 let. ale podle mého je to skvelí recept. ja sem ho zkoušela
    jednou a hned na poprvé sem ho dala na výbornou.


    MOC DÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ

    14.03.2013 08:40:27

  • damafi
    damafi

    Chlebik je naprosto uzasny. Namichala jsem 2 hrnky hladke a 1 hrnek zitne chlebove hladke mouky. Je to mnamka.:-D

    03.03.2013 18:51:54

  • babča
    babča

    Díky za recept. Chlebík jsem dělala poprve a povedl se. Výborná křupavá kůrčička, no mňamka.

    27.02.2013 01:55:39

  • la69
    la69

    Lide, kteri ziji v cizine jako ja, radi uvitaji jednoduche recepty, ktere voni ceskou kuchyni. Bohuzel, ne kazda zeme ma velky sortiment zbozi a pokud ho ma, je bud velmi daleko nebo predrazeny...Uz nekolikrat jsem pekla tento chleb a kazdy kdo jej ochutnal, si vzal recept a pece..jsou to i cizinky z jinych statu (fr,pl,nem,rum)...Bohuzel, jsou mezi nami lide, kteri jsou placeni z nasich dani od toho, aby cely den psali sve negativne stupidni komentare na blocich.....Rada si prectu komentare lidi, kteri recepty vyzkouseli, protoze hodne pomuzou. Preji Vsem pekny den a radost z peceni a vareni..

    25.02.2013 11:56:36

  • lenka (tecka) karesova
    lenka (tecka) karesova

    Tento chleba opravdu nemá chybu.Peču ho již delší dobu a zvládne ho i úplný amatér, začátečník. Pro obměnu přidávám lněné semínko či slunečnicové a nebo i ovesné vločky.Jak nahoru jako posyp, tak i do těsta. Dále doporučuji mouku v poměru 2 : 1 promíchat i s kvalitnějšími, přímo chlebovými moukami ( 2 díly hladké - 1 díl chlebové).Co se týče dvojité dávky, tak ani to není problém.Pokud máme odpovídající nádobu tak jen pečení prodloužíme o 10 minut v obou fázích pečení a mělo by to stačit. Ve finále, pokud vidíte již pěkně zabarvenou kůrku, tak není již co řešit. Určitě to bude dopečené. Pečeme chleba i na chalupě v klasických kachlákách bez možnosti regulovat teplotu a vždy to dopadlo dobře. A pokud někdo má problém s postupem tak existuje video- postup, který se dá lehce vyhledat pod názvem chléb nehnetený - Dadalova kuchařka. Všem dobrou chuť

    23.02.2013 18:34:37

  • mnamka
    mnamka

    jen se chci zeptat, jestli ten hrnec mam predem vymazat olejem nebo maslem..asi jak na babovku..prave zkousim recept a testo krasne kyne a nemam zkusenost s kynutymi testy..diky za radu

    19.02.2013 17:57:09

    • karin
      karin

      Vůbec nic není třeba. Figl je zřejmě v tom, že těsto přijde na rozpálenou plochu a zatáhne se. Ještě se mi nepřilepil a peču 4x týdně. není potřeba ani podsypat moukou.

      19.02.2013 18:33:11

  • moncherry44
    moncherry44

    chlebík mňam mňam

    ...říká se bez hnětení, ale asi ani ne 1 minutka na promíchání tomu neuškodila.

    Jen vás kuchařinky prosím o radu a to když udělám ten výborný chleba hned ze dvou dávek..........nemáte někdo zkušenost, jaká bude doba pečení ? O kolik ji asi prodloužit ? Moc díky a dobrou chuť.

    16.02.2013 18:07:38

    • Jája
      Jája

      Upečte si dva najednou, jeden ze dvojité dávky ? To je hloupé.....

      17.02.2013 18:12:50

    • moncherry44
      moncherry44

      kůrka chleba

      zdravím všechny ........chleba je výborný, jen mě nejde do hlavy, že bok bochníku je pěkně opečený na té fotografii až dolů. Já když jsem pekl už druhý, tak z kastrolu jsou rovné boky světlé a ne tak krásně opečené ! V čem to tedy pečete ? Máte to ja z pece a ne z nádoby. Díky

      18.02.2013 08:02:10

    • Hungry
      Hungry

      Dvojitá dávka

      Chleba z dvojité dávky vůbec není hloupost. Peču ho tak od začátku. Z doporučené dávky je moc malý, krajíce jsou spíše krajíčky... Na chlebíčky raději veku... :-)

      Peču ho pak 43min na plný výkon lelektrické trouby v režimu horkovzduch, pak uberu na cca 200-180°C a odkryté to dopékám cca 12min. Nutno vyzkoušet na konkrétní troubě, tak jak u buchet, špejlí...

      18.02.2013 10:04:01

  • krajcovamirka
    krajcovamirka

    je to super chlebik,aj ked na prvy pohlad sa to nezda

    08.02.2013 21:46:00

  • Mirka M.
    Mirka M.

    Tady bylo tak veselo a ja to propasla?

    Ahoj holky a kluci! Taky pridam svou trosku do mlyna pokud se neurazite.
    Ja hodim do stolniho hnetace (processor) 4 hrnky mouky, 150ml mleka, 250ml vody, 1 balicek suchych kvasnic, 2 lzicky soli, trochu kminu, trochu tymianu, 2 lzice sadla vypusteneho z baconu (na Floride jinsi nemam), no a pokud nemam sadlo, tak dam maslo, 1 lzici octa, 1 uvarenou bramboru. Necham chvili tocit na c. 1 rychlost, pak prepnu na 2 minuty na c.2 ... a je hotovo! Necham kynout 1 hodku, vyklopim na stul, prelozim testo, aby se proste jen obratilo, vytvaruju bochnik a zabalim jako mimino (ale i s hlavou ... smich!) do pomoucene uterky, tak to necham asi 15 minut polozene na plechu, ktery se trochu uz nahriva na kamnech a bochnicek zvetsi svoji velikost, protoze si v tuto dobu zacnu predehrivat troubu na 450F. Po tech 15 minutach ten bochnik testa normalne zduchnu na suchy, jen trochu posypany plech kukuricnou moukou a hodim do horke trouby. Po 20 minutach prepnu uz jen na 350F a dopecu dalsich asi 40 minut. Ja zadelavam vzdycky ze dvou davek. Protoze pecu pokazde 2 chleby zaroven. Ne z toho duvodu abych usetrila elektrinu, ta je tady na Floride velmi levna. Ale protoze jeden chleba snime skoro cely hned ten den po upeceni a ten druhy vychladim a dam do mrazaku a vytahnu az kdyz na nej mame zase velikou chut. Po rozmrazeni chutna vyborne, rekla bych, ze uplne stejne jako ten den co se pece.
    Tak jestli me duverujete, upecte si tento chlebik take. Delam je ne kulate, ale ovalne, protoze je pouzivame na sandwiche se sunkou, syrem ... atd!
    Zdravim vsechny v Cesku!

    04.02.2013 08:02:22

    • Jája
      Jája

      Mirko, vyzkoušela jsem Tvůj chleba, je opravdu výborný, ta brambora a sádlo, dělá divy, sádlo jsem dala rozpuštěné, zítra opět upeču, zkusím upéci v remosce, prý je to bezva...díky!

      08.02.2013 21:56:09

  • oliva332
    oliva332

    Výborný recept! - díky...já ještě přidávám fenyklové semínko a půlku hl. mouky nahrazuji žitnou.... dneska jsem prvně pekla v římském hrnci a vypadá ještě lépe než minule... snad bude i chutnat.

    02.02.2013 23:04:43

  • jira
    jira

    Ahoj lidi,já ho peču v remosce a je výbornej.

    25.01.2013 18:34:34

  • janina
    janina

    zadělávám rovnou tři... a tak se doba pečeni samozřejmě celkově zkrátí .. od října už chleba nekupujeme :)) při poslední várce jsem nestihla upéct večer při zadělání ráno .. nic se nestalo, když kynuly až do dalšího večera. Půl hrnku hladké mouky vyměním za stejné množství mouky na pečení chleba z Kaufu (okrový obal). Tentokrát jsem přidala i vločky a sezam a tak je pak třeba přidat vodu .. napoprvé jsem dělala vše podle receptu :))

    16.01.2013 09:07:37

  • Jana
    Jana

    Prosím když upeču z dvojjité dávky, mění se doba pečení nebo je stejná?

    13.01.2013 18:37:46

  • Oldoj
    Oldoj

    domácí pekárna

    Chleba bez hnětení nemá skutečně chybu.Mám domácí pekárnu asi dva roky a nikdy jsem neupekl chleba,který se dá srovnat s chlebem bez hnětení.Chléb je pórovitý no prostě jak má chléb vypadat.Na chlebu si chci pochutnat a nezajímá mne za kolik ho upeču.

    29.12.2012 13:48:23

  • David
    David

    neco je spatne.. zadelaval sem testo uz podruhe a ani jednou nenakynulo. Poprve sem dal jednu kavovou lzicku drozdi a testo "kynulo" v chladu, po druhe sem dal asi jednu a pul kavove lzicky drozdi a "kynulo" v teple.. porad nic, prosim pomozte!

    16.12.2012 21:57:03

    • Hungry
      Hungry

      Kynutí těsta

      Používám dvojitou dávku, tedy 6 hrnků= cc 1kg mouky a na to 1 balíček sušeného droždí= 10g. Těsto nechávám kynout v teple. Nestalo se mi, že by nevykynulo...

      16.12.2012 23:55:43

    • Jája
      Jája

      Nejdříve smíchejte vše mimo vody, potom jentak rukou promíchejte s vodou, přikryjte utěrkou a nechte těch 12 hod.kynout, né v teple, né v zimě, něco mezi tím, vždy nakynulo, já dávám na 4 hrnky mouky rovnou (klasickou) kávovou lžíčku droždí od Dr.Oetker.

      17.12.2012 12:06:42

  • čenda2
    čenda2

    chléb bez hnětení

    malá rada, když nenecháte chléb půl hodiny odpočinout na pomoučeném válu, není pak tak nadýchaný. Zkusil jsem to také dát rovnou z mísy do pekáče ale nebylo to ono. Už to nikdy neudělám. Ještě bych vám chtěl poradit, když chléb vyndáte z trouby, potřete jej na povrchu mašlovačkou studenou vodou. Pak kůrčička není tak tvrdá. Jinak já už chléb nekupuji a raději si ho upeču v troubě. Ráno jej zadělám a odpoledne upeču. Dělám to z dvojité dávky a vydrží mi skoro celý týden a je pořád pěkně měkej. Dávám 6 hrnků hladné mouky, pytlíček sušených kvasnic, dvě lžičky soli, dvě lžičky drceného kmínu a 3 hrnečky vody.

    15.12.2012 23:24:31

  • kopejka
    kopejka

    Chléb jsem pekla dnes ráno, nechala jsem ho kynout přes noc a ráno jen upekla. Nikdy jsem si nemyslela, že bych mohla někdy doma péct chleba takže jsem nadšená. Je mi jedno jestli je toto pravý chleba nebo ne mě chutná a budu ho péct už pořád a pokud se mohu vyjádřit ke chlebu s domácí pekárny nedá se stímto vůbec srovnat. Takže za mě pekárnu nebrat, ale jinak si každý pečte to co vám chutná. Mějte se

    15.12.2012 11:10:33

  • Míša
    Míša

    Prosím o radu

    Má dotaz, peču chlebík dnes poprvé. Kyne mi teprve hodinu a mám 1/2 misky plné, tak předpokládám, že budu muset sdělat vařečkou... Nevadí to? Jinak jsem do chlebíka přidala 4 rozsekaný šalotky na kašičku, tak jsem zvědavá :-) Miluju cibulový chleba z Alberta :-p

    13.12.2012 08:02:37

  • Brňačka
    Brňačka

    Dnes jsem chlebíček upekla.Je VYNIKAJÍCÍ!!!Děkuji za skvělý recept,budu péct často!

    09.12.2012 09:28:22

  • Eeffeennddii
    Eeffeennddii

    Chléb bez hnětení

    Ahojky všem. Peču si chleba už několik let ale tento recept ještě neznam. Určitě jej vyzkouším protože to je valice lákavé. Mimo jiné zkuste do těsta vmíchat nastrouhanou vařenou bramboru chléb je vláčnější a déle vydrží.

    05.12.2012 10:59:30

  • janina
    janina

    jsem naprosto nadšená :) konečně máme chleba, který nám chutná... a doma to pěkně voní :)

    04.12.2012 07:52:23

  • jaaaja
    jaaaja

    Chléb je výborný. Je to rychlá záležitost, kterou mohu vřele doporučit. Pekáček jsem nechala rozpálit a pak jsem do něj hodila kousíček sádla, které jsem vlažítkem rozetřela po celém pekáčku. Příště zkusím přidat i tu cibuli :-)

    02.12.2012 23:16:35

  • Jana
    Jana

    domácí chléb

    Výborný, konečně recept, který podle návodu vyšel. Upekla jsem ho přesně podle návodu a ejhle, povedlo se. Výborná chuť. To překládání je asi fígl, aby byl chleba nadýchanější, jinak taky nevím. Já použila formu na biskupský chlebíček z teflonu. Je výhoda, že se nikde nepřipeče. Jana

    02.12.2012 11:36:52

  • Tonda
    Tonda

    Přidávám 1 lžičku cukru, 1 lžičku octa a nakrájím nadrobno středně velkou cibuli (asi 5-6 cm). Toto praktikuji již dlouhou dobu a chléb je vynikající a voní.

    01.12.2012 07:36:17

  • tonik (tecka) r2
    tonik (tecka) r2

    Chléb bez hnětení

    Je to jednoduché jako facka a přitom vynikající. Byl jsem pochválen od manželky. Od chvíle kdy jsem chléb vyndal z trouby jí tekly sliny a nemohla se dočkat až si ukrojí patku! Prostě SUPER!!!!!!!!!!

    30.11.2012 20:41:32

  • David
    David

    Zdravim.. chci se pustit do tohohle receptu, ale s pecenim nemam absolutne zadnou zkusenost. Nevim proto kolik mam dat do receptu toho suseneho drozdi. Mam 125g pikslu plnou drozdi, nebude 125g moc? Dik moc za radu..

    30.11.2012 18:59:24

  • Vera
    Vera

    dobrý den, možná blbá otázka, ale to když se to těsto dá do rozpáleného hrnce, tak se to nepřipeče? a proč se to má překládat na třetiny?

    29.11.2012 20:51:02

    • aneleh18
      aneleh18

      Re: rozpálený pekážek?

      Zkusila jsem do studeného pekáčku a vše bylo špatně, chleba se mi nepodařilo vyklopit. Asi je to jako s masem - povrch bochánku se v rozpáleném pekáčku zatáhne a nepřilepí se. Pro jistotu ale dno mírně popráším hladkou moukou. S překládáním se nezdržuji, je to zbytečná práce, jen vykynuté těsto přendám do pekáčku. Ani s časem kynutí to nepřeháním, postačí cca 1,5 hodiny, až se zdvojnásobí objem. Na závěr - kdybych na stránkách Vaření našla jen tento recept, stálo za to na ně kliknout.

      30.11.2012 22:46:52

  • tonke
    tonke

    rozpálený pekáček?

    Ahoj. Nerozumím "rozpálit pekáček" a po půlhodině přendáme těsto do "rozehřátého" .... . Jak to je myšleno :)) Dlouhé vedení.. ... Díky. tonke

    29.11.2012 20:09:05

    • Veronika
      Veronika

      Re: rozpálený pekáček?

      Dobrý večer, také nerozumím tomu, zda se chleba v tom rozpáleném hrnci nepřipeče, má se to něčím vymazat? a co s tím překládáním? to nestačí udělat jen bochánek? díky za odpověď

      29.11.2012 20:59:07

    • 28helena
      28helena

      rozpálený pekáček?

      nebojte se, pokud je litinový a rozpálený tak se nepřilepí i bez vysypání a je vynikající.

      30.11.2012 09:05:53

  • ivag
    ivag

    chleba jsem zkusila, chutnal všem

    29.11.2012 19:13:36

  • josef107
    josef107

    chléb bez hnětení

    Ještě doplnění- schválně jsem si dal práci a zvážil suroviny- v suchém stavu 506g-po přidání hrnku vody a upečení chleba vážil 704 g- takže se toho zatim moc nevypařilo- zvážil bych to i po vystydnutí - ale vloudila se chybička protože jsem si hned ukrojil teplou patku a pak ještě krajíc - takže další vážení až příště a bude to s dříve sundanou poklicí.

    29.11.2012 14:15:15

  • josef107
    josef107

    chléb bez hnětení

    Zdravím. Tak jsem to dneska vyzkoušel. Zadělal teda vodou. Krásně to nakynulo .Znova prohnětl. Opět nakynulo. Trouba na max- skleněné nád. Přesně se to tam vešlo. 30 min-odklopil víko a po dalších 20 min vyndal. Chleba je dobrej -akorát svetlěj, Budu muset asi dříve odendat poklici. Jinak co jsem si upekl to si i sním. Neotrávím se ale příště budu dávat víc soli a kmínu zdá se mě to málo výrazné. Jinak spokojenost. Jako důchodce můžu zkoušet do aleluja až se to opravdu povede.

    29.11.2012 14:09:41

  • Iva
    Iva

    domácí chléb

    Pekárna nikdy nedá chlebu to nejdůležitější, to co není vlastně vidět. Neupeče ten chléb s láskou .:-) A o tom to je!

    28.11.2012 20:39:58

  • jana
    jana

    3 ks chleba ve formách pečeme najednou

    CHLÉB PEČENÝ V TROUBĚ, recept na 3 ks ve formě cca 700 g typu Moskevský - obdélníková hranatá forma. Vše se peče najednou, 3 formy se naskládají na plech.

    „KVÁSEK“ Z DROŽDÍ: 2 dcl teplé vody, 1 lžička cukru, 6 lžic hladké mouky, 1 kostka droždí, vše vymíchat do hladka. Na teplém talíři položeném na misce s horkou vodou vykyne během 15ti minut.

    TĚSTO: Všechny ingredience hněteme nejlépe el. hnětačem. Těsto nezpracovávat rukama, žitná mouka se lepí - příp. měchačku máčet dle potřeby ve vodě. 1kg žitné chlebové mouky, 1 kg obyčejné hladké mouky, 2 rovné lížce kmínu, 1 rovná lžička soli (více / méně), 2 lžíce vinného / jablečného octa, 4 lžíce oleje, "kvásek" z droždí. Postupně přidávat cca 1 l teplé vody - těsto nesmí být řídké, musí být pevné.

    K DOCHUCENÍ LZE PŘIDAT např. oregano, majoránku, libeček, drcený orestovaný česnek. Různá semínka = sezam, lněné semínko, drcené slunečnice a dýně, mák, vločky...aj. Strouhanou, krátce smaženou mrkev, nasekané škvarky, pokrájenou anglickou slaninu, nadrobno pokrájenou osmahnutou cibuli, ...aj, Do těsta pak dáme méně oleje, protože některé tyto přísady již tuk obsahují.

    PRVNÍ KYNUTÍ TĚSTA (mísa na teplém talíři, přikrýt pokličkou - pod ním miska s horkou vodou)cca 30 minut. Po vykynutí znovu prohněteme, rozdělíme na 3 stejné díly do 3 ks forem - vymazat tukem, lze vysypat vločkama nebo je vyložit pečícím papírem. Nebo vytvarujeme bochánky (3 se na plech nevejdou, péct postupně). Povrch potřít vodou.

    DRUHÉ KYNUTÍ ve formách nebo bochánky na plechu. Na teplém sporáku, když předehříváme troubu kynutí trvá cca 15 minut.

    PEČENÍ -Trouba je po celou dobu pečení na 220°C – 250°C: 3 ks forem chleba poskládáme na plech za sebou – pečeme najednou. Doba pečení závisí na velikosti forem, cca 40 - 45 minut. Závisí také na funkci trouby (plynová, elektrická), musí se individuálně vyzkoušet. Propečení se kontroluje špejlí – nesmí se na ní těsto lepit. Případně několikrát dopékáme po 5ti minutách. Chléb vyklápíme z formy horký, max. 3 minuty po upečení. Znovu potřeme povrch vodou.

    CHLÉB UKLÁDÁME do sáčku až po minimálně 12ti hodinách chladnutí. Lze ho zamrazit v mrazničce a znovu (nejlépe přes noc) rozmrazit – je jako čerstvý.



    28.11.2012 19:50:21

  • josef107
    josef107

    chléb bez hnětení

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zdali jde též zadělat toto těsto mlékem a jaký bude výsledek. Nechci na sobě šetřit a zadělávat vodou.

    28.11.2012 16:54:51

    • Maxa
      Maxa

      Re: chléb bez hnětení

      Budete mít pěknou buchtu (nebo buchtičky k šodo):-). S chlebem to bude mít pramálo společného, ale budete vědět, že jste na sobě nešetřil....

      29.11.2012 07:57:54

  • mis
    mis

    Pekárna \ trouba

    Naprosto souhlasím s Karin, chléb i pečivo z trouby je výrazně lepší. Pekárny jsem měla 2. Obě skončily u kamarádek. Možná je to dobré na zadělání těsta, ale to mohu stejně tak v míse - je jedno jestli člověk zašpiní jedno či druhé. Kůrka chleba z trouby se nedá srovnat s tím co se vyndá z pekárny.

    27.11.2012 21:30:07

  • Dana, kv
    Dana, kv

    Pekárnu nemám (zatím), prý má velkou spotřebu energie. Recept se mi moc líbí, je jednoduchý a obrázky jen se zakousnout. Jen kdyby měl někdo poměr nebo množství mouky při použití celozrnné přeničné mouky, byla bych moc ráda :-)

    27.11.2012 14:59:55

    • pulidu
      pulidu

      Chleba peču nejméně 2x týdně a vždy jiný. Dva hrnky hladké pšeničné a jeden žitné, celozrnné, přidávám i slunečnicová dýňová semínka, občas rozmixuji lněné. Zkusila jsem vmíchat i škvarky, no, jedna báseň. Ještě se mi nestalo, abych nedostala pochvalu.

      28.11.2012 10:46:50

  • Sunny
    Sunny

    mám takový pocit, že se tady dohadujete zbytečně. Jeden je přesvědčený o tom, že pekárna je nejlepší a druhý na troubu nedá dopustit... proč vnucovat druhým něco o co nemají zájem... ať si to každý udělá jak chce. Já osobně mám pekárnu a dlouho jsem chleba pekla jen v ní, ale jen proto, že jsem neměla odvahu se pustit do vlasního chlebíka pečeného v troubě. Takže teď to kombinuji tak, že těsto mi umíchá a vykyne pekárna a pak šup s tím do trouby. Nedám dopustit na zpracování těsta v pekárně, protože pak se nemusíte bát v kuchyni vyvětrat, protože jinak by vám těsto spadlo a nevykynulo. Navíc je to krásně propracované. Ale vždycky v pekárně byla moc silná kůrka i při nastavení světlého chleba... navíc dolování chleba z pekárny, pokud nevytahnete před pečením hnětací háky, je fakt jenom k nasrání. A hlídat si čas abych je vytahla před pečením... to fakt je lepší, když to pak upeču v troubě. Chuť chlebíka z trouby je opravdu jiná. Ale nezavrhuji ani pekárnu ani troubu. A počítat kde co ušetřím... to bych akorát ztratila chuť vůbec něco dělat a radši si ten kus chleba půjdu koupit do pekárny. Tak nechápu o čem se tady lidi vůbec dohadujete... chápu jednu i druhou stranu, ale nevím proč někomu něco vnucovat. Každý recept je pouze nabídnutá rada a ať si s tím každej udělá co chce nebo to nemusí dělat vůbec. A tečka.

    27.11.2012 13:59:32

  • Veronika
    Veronika

    A není to všechno jedno? Řešíte tady naprosto zbytečný věci. Kdo chce, udělá si chleba v troubě, kdo chce, upeče ho v pekárně, kdo chce, koupí si ho v obchodě. Myslela jsem, že tu najdu diskuzi k tomuto konkrétnímu chlebu a ne hloupou žabomyší válku...

    27.11.2012 11:51:03

  • Mansfeld41
    Mansfeld41

    Poznámka k receptu

    Recept je velmi dobrý,já do něj ještě přidávám lžíci octa a lžíci oleje mouku dávám jeden hrnek žitné dva hrnky hladké.Čau mějte se fajn.

    27.11.2012 10:25:00

  • Iva
    Iva

    Díky za dobrý recept! Dávám hrníček žitné a dva pšeničné, trochu víc soli asi lžičku a půl, napoprvé se mi zdál takový nijaký...a peču na více, ale to je třeba si vyzkoušet. Děkuji autorovi a doporučuji k vyzkoušení těm, co nemají pekárnu, nebo nemají čas si zajít do obchodu případně se jim tam nechce jen kvůli chlebu, ale doma mají spoooustu mouky!.;)

    27.11.2012 07:40:54

  • kirka
    kirka

    Nikoho nechci urazit, ale tomuhle někdo říká chléb??? Já si peču chléb doma sama a to po staru. Je dělaný pěkně z kvásku bez droždí, pouze přírodní kvašení. Je to chléb převážně žitný a může se dělat i ze směsí různých mouk. Chleba je zdravý, skvělý a hlavně klasicky vyroben. Tento recept je na slanou buchtu ve tvaru chleba. Nic proti ničemu, ale nazývat recept z obyčejné bílé hladké mouky chlebem, mi přijde jako urážka chleba! Bohužel v dnešní době se už prakticky pravý chléb nedá sehnat, jen snad už u nějakých poctivých pekařů, které bohužel stejně v té naší zemi převálcuje nechutná masa hnusných tzv."chlebů" ze super a hyper marketů, které jsou upečeny ze starých usušených a bohužel většinou i plesnivých chlebů a bůh ví ještě čeho. Je smutné, že to co kdysi byla naše chlouba je dnes jen nějaká buchta, ze které je unešena hromada lidí,kteří už snad ani nepoznali to pravé kouzlo chleba. Každopádně všem přeji dobrou chut a snad jen poradím, kupte si alespon místo té hladké mouky, mouku žitnou a lehce se chlebu přiblížíte. Pěkný večer :)

    26.11.2012 23:19:50

  • Karel
    Karel

    Co je to hrnek ?

    Mám doma spoustu hrnků - od obsahu cca 0,1 l až do cca 0,8 l. Co to tedy znamená 3 hrnky mouky ( tak aby to odpovídalo uvedenému množství droždí)?

    26.11.2012 17:12:58

  • irča
    irča

    jaká teplota?

    Při jaké teplotě se chléb peče 30+15 min. Stále je teplota 225 st.?

    26.11.2012 02:00:43

  • Ančka
    Ančka

    Tak vyzkoušeno, snědeno.Mohu posoudit i ten z domácí pekárny:tak takovou kůrku mi domácí pekárna neudělá, Akorát si namíchám hladkou a celozrnnou mouku.
    A hlavně se dá jíst Celý týden.Budud péct častěji.

    25.11.2012 15:16:26

  • Tanina6666
    Tanina6666

    chlebíček

    Co se objevil tento recept, chleba nekupujeme, pouze pěčeme tento. Je vynikající!! Zkoušela jsem i jiné recepty, ale na tento žádný nemá.

    25.11.2012 10:24:00

  • oluska
    oluska

    Skvela snidane.

    Dnes k snidani cerstvy chlebik, k tomu horke domaci skvarky. Hrisne dobre! Urcite to nebylo naposledy.

    25.11.2012 08:46:16

    • Hungry
      Hungry

      Re: Skvela snidane.

      JJ, ... ne naposledy, ale nejdýl do prvního vyšetření na cholesterol... :-D

      Ano, tato kombinace je naprosto skvělá a nejlíp chutná kolem půlnoci...

      25.11.2012 14:33:55

  • jl
    jl

    No nejsem si jist, na jake podivne stranky jsem zabloudil. Pominu-li tu reklamu na panske pyzamo za 500 Kc, tak je evidentni, ze na chleba je bezpodminecne zapotrebi:
    - mouka definovane kvality (tzn. s vysledkem rozboru)
    - pec vhodnych parametru (tzn. mit k dispozici leta zkusenosti)
    - prirodni drozdi (velmi pracne na udrzbu apod., v podstate pouze pro kazdodenniho pekare)
    - zkusenosti, zkusenosti, zkusenosti (a idealne byt i hnetacim maniakem) a kontakty.
    Uvazime-li, ze toto vsechno lze koupit za 50Kc/pecen, potom nevidim jediny duvod, proc to delat sam, nebo pouzivat recepty typu "3 hrnky hladke mouky"

    24.11.2012 16:03:47

    • fp
      fp

      Nevím, kde berete vámi jmenované potřeby pro pečení chleba.
      1. mouka hladká-kde je něco o zkouškách?
      2. domácí trouba - taky je nedá definovat jako pec
      3. sušené droždí - co je na něm pracného?
      4. v diskuzi se dočtete o naprostých začátečnících, co si chléb chválí a daří se jim
      5. Už v názvu máte, že se těsto moc hníst nemusí, tak proč te podotýkáte?
      6. co značí mít komtakty při domácím pečení je mi záhadou.
      Nebo jste jeden z těch, co musí za každou cenu jen nadávat?
      Jestli nepoznáte kvalitu dobrého chleba od kupovaných šuntů, tak si ho klidně kupujte dál a neotravujte.

      24.11.2012 17:08:35

    • djoro
      djoro

      Ješkovo voko. Tohleto máte od přirozéni? V životě jsem chleba nepekl. Podle tohoto návodu jsem nasypal do mísy vše dle návodu, promíchal, přilil vodu, zamíchal, nechal vykynou a poté upekl přesně dle návodu a výsledek byl neuvěřitelný. Jsem vyučen v oboru slaboproud a také mezi námi jsou experti, co slyší jak v nekvalitních kabelech dřou elektróny do zatáček. Jestli nejste náhodou také onen případ.

      25.11.2012 01:48:20

    • Hungry
      Hungry

      Zcela jistě to lze i touto vaší odbornou cestou...
      Ale jinak se stačí stavit do mlýna na chlebové mouky
      - do trouby jsem vložil střešní pálenou tašku, ještě zvažuji její výměnu za tenkou šamotku, vylepší to vlastnosti klasické elektrické trouby
      - přírodní droždí lze stále koupit v obchodě, ale použití sušeného je jednodušší...
      - hnětení zde de facto odpadá, ale kdo chce, at hněte...
      - počítám, že mne chleba z kg mouky vyjde na cca 25-30,- kč, takže úspora je vcelku slušná. Chutově nemohu porovnávat, neb váš 50,-kč jsem ani neviděl, natož chutnal... ale tento zatím nemá konkureci chlebu komerčním v mém širém okolí...

      Doporučuji se/ či někoho jednou hecnout, at ho upeče pro srovnání. Třeba se objeví zásadní důvod, proč pak používat 3hrnky... ;)

      25.11.2012 15:10:15

    • klaun
      klaun

      Je pravda že si určitě nejste jist, ale je lepší si chleba upéci sám, než konzumovat chlaba milost pána Babiše s obsahem vlasů a kopyt z číny, což je E920, které má cleba vychutit. Vždyť to co je na pultech obchodů je naprosto nejedlé, ale komu to chutná..... budiž.
      Tož ogaři a děvuchy, kupujte chlebíček ala Babiš s čínskejma vláskama a oslíma kopýtkama, též z Číny.

      25.11.2012 15:17:14

    • Mirka M.
      Mirka M.

      Mily pane "jl"!! Pokud se chcete napchavat kupovanym chlebem, ktery je opatren velmi nezdravymi a skodlivymi prisadami vyrobenymi z peri, chlupu, vlasu, a kopejtek, tak to klidne delejte. Nechapu proc tedy vlastne chodite na tyhle stranky? Chcete tady delat ze sebe jenom "machra" a nebo "uplneho magora"??? Ja pecu chleb na Floride v prach obycejne troube a na uplne obycejnem plechu. Neni potreba zadnych specii a vynalezu, drozdi pouzivam zasadne susene a to na vsechny druhy kynuteho testa, protoze se mi nechce jet az na druhy konec naseho mesta pro klasicke drozdi (do nemecke, ruske, polske, ci jine prodejny) a funguje to uplne precizne! Lituji vas, ze nejste schopen si upect ten krasne vonavoucky pecen ceskeho chlebika. Vzdyt vy vubec nevite o co prichazite!

      26.11.2012 14:43:11

    • pese
      pese

      Tento luxusní chleba peču už 4 měsíce a nebylo by jediného člověka, kterému jsem ho nabídla, aby po mě nechtěl recept! Všem neskutečně chutná jako vrchol beru pochvalu od mé babičky!!! Rozhodně to není žádná věda pro mědvěda, primitivní a přitom výborný recept! Nedám na něj dopustit! Jen jsem ještě nějak nepřišla na pečení z tmavé mouky...to se mi nedaří, ale vůbec mi to nevadí, z bílé hladké je bezchybný!

      26.11.2012 17:53:39

    • já

      Pecen za 50 korun??? Proboha proč? Dá se to dělat mnohem levněji a lépe. U domácího chleba vím naprosto jistě, že tam nemám žádná éčka, odpad z podlahy, mrtvé hlodavce a podobné příměsi. Mám ho čerstvý, kdykoliv chci a chuť je naprosto nesrovnatelná. Vlastní chleba si peču sice už skoro tři roky, takže se za profesionála pořád ještě nepovažuju, ale nestalo se mi, že by se nepovedl. Ani u tohoto, ani u chleba z domácí pekárny.

      24.02.2013 12:22:16

  • truský
    truský

    skvělý jednoduchý recept

    chleba je lepší než z pekárny,kvalitnější protože ty chlebové německé směsi jsou kdoví z čeho,takhle peču z mouky,a taky jsem zaexperimentoval s žitnou a pšeničnou a výsledek skvělý.....

    24.11.2012 05:41:08

  • Fotíček
    Fotíček

    Kde je chyba?

    Všechno jsem udělal přesně podle předpisu. Hned po upečení chléb vypadala báječně, i když byl trochu nízký. Ale druhý den všechno ztvrdlo. Kde jsem udělala chybu? Poraďte, prosím.

    21.11.2012 21:19:41

    • menea
      menea

      Re: Kde je chyba?

      Chleba peču obden a ještě se mi nestalo(musím zaklepat), aby se nepovedl. Navíc se tak stryktně předpisu nedržím. Používám pouze suché droždí od Oetkera nebo francouzské s vlašťovkou, tam by mohl být pes zakopán. Vydrž, příště se ti jistě zadaří.

      22.11.2012 10:03:18

  • kachna1
    kachna1

    Chléb bez hnětení

    Tento chleba jsem včera upekl poprve, měl jsem strach jak dopadne. Ale strach se vytratil když byl hotov. Takový chleba jsem jedl naposledy před 55 lety . Křupavá kůrčička lahodný no jako kdysi od pekaře. Peču v pekárně několik let ale toto je chleba jako s pece elektrické není jako když se pod pec topilo dřevem ale je prostě výborný. Díky za recept jiný už nekupujeme ani nepečeme. Pekárna se dá využít i jinak

    21.11.2012 10:03:21

  • djoro
    djoro

    nedopatřením jsem hlasoval že se mi recept nelíbí, ikdyž jsem chtěl dát 5 hvězdiček, je to akési podrbané

    20.11.2012 21:34:57

  • Jája
    Jája

    Nezájem - chleba..

    Již jsem zrušila další příspěvky na chleba bez hnětení a stále mně to chodí, už mně to nebaví....

    20.11.2012 21:02:07

  • null
    null

    Text komentáře byl smazán.

    Text komentáře byl smazán.

    20.11.2012 19:56:33

  • Koprda
    Koprda

    Jiný kraj,jiný mrav

    Vážení,všechny zdravím.
    Čtu ty vaše různé příspěvky a je mě za některé autory trapně.
    Sto lidí,sto různých povah,chutí.
    Každý má svůj osvědčený,oblíbený recept.
    Jsem vyučená kuchařka,slyším nebo čtu název jídla,mám okamžitě před očima jeho recepturu přípravy,vaření,chutí.Nez namená to,že každému ty chutě přijdou vhod na jeho jazýček a jídla daná v recepturách se v každém kraji,domě vaří malinko jináč.
    Tím chci říct,nekritizujme druhé,když jim to tak chutná a nebo vaří ještě dle návodů prababiček.A ,jestli někdo peče chleba v pekárně a druhý raději válí ručně,každý má svou zkušenost a je to i o šikovnosti.Někdo raději techniku,možná je mu bližší,rozumí ji,druhý plácá kde co rukama.Nejdůležitější je hygiena !!

    19.11.2012 13:04:38

  • Jana Žáčková
    Jana Žáčková

    domácí chléb

    Je vidět , že se potrefená ..... ozvala. Krušnohorko, co když vám ta technika selže, není to v tom, že s ní neumí člověk zacházet, ale je takových technických vymožeností, které mohou selhat. Já kolikrát upeču housky v troubě a mám radost, když se vyvedou. Proč? Protože jsem je udělala sama . Jana

    19.11.2012 11:48:07

  • noticka
    noticka

    Hezké "počteníčko"

    Tak se tu musím usmívat při čtení těchto příspěvků. Paní Krušnohorka buď vstala z postele levou nohou, nebo je to ten typ člověka, kteří svou špatnou náladou kazí náladu všem těm, co si ji zkazit nechají a zřejmě nemají dostatek inteligence, aby se uměli vhodně chovat. Pane Hungry, je vidět, že jste inteligentní člověk se smyslem pro humor. Velmi jsem se bavila. Mimochodem, tento recept je vážně skvělý a také doporučuji ho zkoušet a péct. Ta práce není tak náročná, aby to nestálo za to, mít doma opravdu skvělý chlebíček. A až se najdou tak dobré recepty na rohlíky a veky, ráda se k vám přidám a vyzkouším. Přeji dobrou chuť k báječnému chlebu s máslem :-)

    18.11.2012 21:39:22

  • djoro
    djoro

    doporučuji

    Dnes peču druhý kousek.

    18.11.2012 09:43:46

  • skvrnanypl
    skvrnanypl

    Chléb je výborný a jednoduchý.

    16.11.2012 12:15:16

  • Izaura
    Izaura

    chléb bez hnětení

    Nejlepší chleba jaký jsem kdy dělala.

    15.11.2012 23:22:21

  • kopriva333
    kopriva333

    Je velmi dobrý a můžete si do těsta přidat cibulku, škvarky, česnek nebo na kostičky nakrájet a vyškvařit vuřtíka.

    15.11.2012 11:51:10

  • Zuzanka
    Zuzanka

    Vynikající!!!

    15.11.2012 04:30:19

  • Katie Bezanov
    Katie Bezanov

    Vyborny, vonavy, krupavy a krasne vypadajici chleb!

    Rano jsem si privstala, aby mel muj muzicek vonavy a cerstvy chlebicek ke snidani ( vcera jsem mu udelala ajvar a to on rad s dobrym pecivem ) a vyplatilo se, myslim, ze uz me zase po temer triletem manzelstvi miluje! :-))))) Testo jsem si pripravila vecer a nechala kynout pres noc, po zamiseni melo spise tuhsi konzistenci, ale rano uz bylo pomerne ridke. Nevim zda jsem neco udelala spatne a nebo to tak ma byt, ale bylo pomerne obtizne ho zpracovat na valu, hodne se lepilo nejen k valu, ale take na ruce a to jsem dost podsypavala moukou. Bylo prakticky nemozne jej podlozit a tak jsem jej jen tak prehazovala plochou vareckou a spis jen odlepovala od valu, pak jsem jej prendala do misky a nechala jeste pul hodiny odpocinout a ve finale jsme jej prendala do uz hodne vyhrate sklenene formy, priklopila vickem a dala pect presne podle receptu. Priznam se, ze jsem mela trosku obavy, ale uz po te pulhodine v zavrene forme chleb krasne vybehl, dostal krasnou formu a vypadal bajecne no a po dopeceni jeste lepe. Nechala jsem jej stat venku na mrizce a sla si lehnout. Kdyz jsem se pak probudila, pulka chleba zmizela a muj manzel pel jen samou chvalu. Dokonce rekl, ze tenhle chleba je lepsi nez ten co dela on a to uz je co rict. Moc dekuji za recept, je to opravdu idealni zvlast pro nas tady v Anglii, kde je sehnani dobreho a chutneho chleba opravdu problem.
    PS: tu diskusi nize o pekarnach by jsem tak nehrotila, jak se rika nekdo ma rad vdolky jiny zase holky. Takze at si kazdy pouziva to, co se mu libi a co mu vyhovuje. Ja tedy osobne pekarnu nemam, ale i tak se priklanim k nazoru, ze domaci v troube peceny chleba nic nenahradi a i kdyz clovek musi cekat na vykynuti a na upeceni, ale to je mala dan za tu finalni mnamku. Ja jsem ale halt na neco takovy staromilec a kdyby bylo na me tak mam nejradeji hlinenou pec! :-)) A mimochodem to prani na valse ma take sve kouzlo, rano prinesete vodu ze studny, date ji do necek a nechate ohrat na slunicku, nastrouhate si mydlo z jelena, oprasite valchu a jedete, no a pak hura k potucku machat, nejlepsi je to tam kde je divocejsi voda a pak susite na slunicku. No neni to romantika, ale pardon to uz sem nepatri to jsem se nechala trosinku unest! :-))

    14.11.2012 11:53:05

  • karin
    karin

    Ale děvenko zakomplexovaná, pekárnu samozřejmě mám a vzhledem k tomu, že v ní dělám jen těsta a džemy, jsou to vyhozené peníze. A kdybyste tu pourážela všechny co si dovolují nesouhlasit s vašimui arogantními názory, chleba z pekárny není nikdy tak dobrý jako z trouby.Je to o fyzice a chemii, ale to je na vás moc. A není to o tom, že ji neumím používat, když jste se to naučila vy, tak zajisté to zvládne každý. Je mi dost líto těch, kdo s vámi sdílí jednu domácnost.

    14.11.2012 10:10:27

  • vladimirablinova
    vladimirablinova

    Co člověk.....

    Chleba jsem už v troubě pekla,recept mě zaujal,byl výborný a docela dlouho vydrží.
    Pekárnu nemám,ale dostala jsem na ochutnání,musím říct,že z trouby byl lepší.Ale jako i vjiných věcech,co člověk názor je jiný.

    13.11.2012 19:11:59

  • krystlovasarka
    krystlovasarka

    chleba bez hnětení

    je to úžasný nápad... namíchala jsem těsto ráno před odchodem do práce, odpoledne jen vyklepla z mísy, rozplácala, šla nakoupit, pak přeložila na 3x ze stran a po půlhodině kynutí v klidu pod utěrkou jsem jej dala do horkého pekáče a do trouby (místo poklice obrácený plech). výsledek je neskutečný - měkký, chutný chléb s křupavou kůrkou, který výborně chutná i po 3 dnech a je stále měkký (na víkend jsem ho dělala 2x za sebou, s česnekem a sezamem, obojí výborné). chutnal celé rodině. recept mohu všem doporučit, zvládnou to i nezkušené kuchařky :-)

    11.11.2012 23:24:31

  • Martin
    Martin

    zapojím se do diskuze, která mi příjde bezpředmětná. Domácí chleba je super věc, ale když ho děláte 2x do roka jako my, tak se přeci jen vyplatí udělat ho ručně

    mějte se a hlavně klídek :-)

    11.11.2012 19:20:05

  • Hungry
    Hungry

    Blbost a pekárna?

    V pekárně jsem pekl chleba skoro dva roky. Ze začátku hlavně hotové směsi. Rychlá příprava, dobrá chut. Když směs došla, začal jsem hledat jednoduchou směs, kterou bych si namíchal sám. Zkusil jsem jich vícero,nebyl jsem však spokojen s výsledkem a pak jsem narazil na tento recept, který mimochodem na netu běhá někdy od listopoadu 2006, kdy ho předváděli v Mark Bittman na nytimes.com, a upekl chleba v troubě. Musím sice více přemýšlet a plánovat, ale tento chleba je lepší, než z pekárny. Peču ho z 1kg mouky, žitná-pšeničná 1:2, tedy dvojnásnou dávku. Chleba má normální velikost, jako když jsem byl malý a chut je lepší než z pekárny, nezůstávají v něm díry. Takže si dovolím nesouhlasit, není s tím tolik práce, abych se vrátil k pekárně. Ted tam raději dělám škvarky...

    11.11.2012 17:42:47

    • Krušnohorka
      Krušnohorka

      Re: Blbost a pekárna?

      Jaký díry? Zřejmě jsi se nenaučil péci bez směsí... ach jo... A to co vy tu propagujete, děláte jak často? Sem tam párkrát do roka hlavně o vánocích? pekárna je o tom, že já už 4 roky nekupuji chleba!

      12.11.2012 14:06:13

    • Jája
      Jája

      Chléb bez hnětení

      Tento chleba peču asi půl roku , je vynikající, chleba z pekárny se nedá vůbec k tomuto přirovnat, já dávám 3 hrnky hladké mouky a 1 hrnek žitné, 1 1/2 - 2 hrnky vody s 1 lžíci octa (raději hustčí, lépe se s ním pracuje) , necelého 1/2 sáčku droždí, né více!!! 2 lžíčky soli i kmínu, dnes jsem přidala i vlašské ořechy.

      12.11.2012 20:27:35

    • Izaura
      Izaura

      Naprosto souhlasím. Taky jsem chleba dělávala v pekárně-snad všechny možné chleby, co se mi recept dostal do rukou. tenhle je jednoduchý a skvělý a vlastně i bezpracný.

      18.11.2012 11:00:47

    • Sonia
      Sonia

      Re: Blbost a pekárna?

      Dobry den,
      predem se omlouvam, jestli tu vami zminovany recept na chleba v troube z kila mouky nekde je, ale nemohu ho najit, v tech diskuzich tady se moc nevyznam :( Zkousim postupne ruzne recepty, ale porad se mi nepodarilo najit nejaky, ktery by byl z rozumneho mnozstvi surovin, jeho priprava by se vesla nejlepe do jednoho dne - 24h (pripravu kvasku nepocitam) apod. dekuju.

      19.11.2012 09:24:02

    • Dick
      Dick

      Re: Blbost a pekárna?

      Diky za upresneni renceptu, urcite vyzkousim.

      24.11.2012 18:24:04

  • linda
    linda

    bez debat bochnik z trouby ma lepsi kurcicku po celém povrchu, ne jen na jedné straně kvádru jako z pekárny...:-)

    11.11.2012 14:38:57

  • jan
    jan

    chléb a čas

    ... žehrajíce na nedostatek času posuzujetečas. náročnost pekárny a samovýroby - za dobu této polemiky - co vše by se stihlo :-))))

    11.11.2012 12:51:03

  • aneleh18
    aneleh18

    Chléb bez hnětení

    Úžasný, jednoduchý,velmi dobrý. Vyjde na polovinu ceny ve srovnání s kupovaným. My jsme dokonce přestali kupovat rohlíky a housky, nemají už šanci. Já jsem si recept ještě zjednodušila, neprovádím složité překládání těsta, jen když je vykynuté a jdu zapnout troubu, trochu ho vařečkou v míse "potrápím", nechám odpočinout a dám do pekáčku s jemně poprášeným dnem hladkou moukou, po upečení ho krásně vyklopím. I to kynutí podle mého nemusí být tak dlouhé, když těsto zdvojnásobí objem ( cca za 1,5 h), tak je hotovo a na kyprosti chleba se nic nemění.
    Díky za výborný recept.

    08.11.2012 21:28:23

  • yuasa
    yuasa

    Vynikající, skvělý, chutný, rychlý, jednoduchý, perfektní, křupavý, voňavý, prostě JEDNIČKA MEZI CHLEBY :-) Včera jsem ho večer vyndala z trouby, než jsme šli spát, byla chleba jen půlka, a to upozorňuji, že jsme si ho odtrhávali samotný už z pekáčku :-) a dnes zbyla jen patička a to jen díky tomu, že jsme skoro celý den nebyli doma, jinak by už dopoledne nebyl :-) Dnes večer zadělám na další a zítra ráno dodělám - mňam už se těším.
    Kdyby šlo ocenit jeden jediný recept na chleba šesti hvězdičkami, byl by to ten Váš!!! Děkuji, hledala jsem dlouho, ale díky Vám se mi to vyplatilo :)

    08.11.2012 18:06:47

  • Martina
    Martina

    vřele doporučuji

    Super recept, chléb jsem pekla poprvé v životě a tento recept mě velmi zaujal. Musím říci, že chlebíček voněl po upečení naprosto skvostně a ta křupavá kůrka, no prostě dokonalý. Už nebudu péct jiný. Manžel ho snědl hned skoro půlku za tepla. Na druhý den tudíž moc nezbylo, ale dal se též dobře sníst, i když už nekřupal. Další den už nevím, jak by chutnal, už nezbylo :-)

    08.11.2012 11:32:23

  • sun2004
    sun2004

    na jedničku!!

    Dlouho jsem hledala dobrý recept, žijeme v zahraničí a tady nám ten český chleba chybí dvojnásob. Dnes jsem tento recept zkoušela poprvé, ale určitě ne naposledy!! Parádní chleba, velice jednoduchý na přípravu, po upečení se dal lekce vyndat a chutná výtečně!! moc děkuji za recept!!

    07.11.2012 18:50:08

  • yuasa
    yuasa

    Tak jsem právě dala kynout těsto, tak za pár hodin uvidíme, už se nemůžu dočkat :)
    Přivítám manžela po návratu domů domácím chlebe se solí :)

    07.11.2012 12:13:08

  • věra
    věra

    chléb bez hnětení

    dnes jsem ho pekla poprvé a s obavami, ale musím přiznat že je perfektní jen se mi trochu připekl od spodu, tak nevím jestli se forma má něčím vymazat.

    06.11.2012 22:45:06

  • Tapi
    Tapi

    Chléb bez ....

    Dobrý den,tento chlebíček peču už léta - nedávám tam tolik droždí,dám jen malinkou lžičku takovou umělou a ani ho nevytahuji z misky na val - v mise těsto trochu obrátím a mockrát se mě už stalo,že jsem ho pekla až po 12 hodinách a taky dobrý :-)

    05.11.2012 05:20:38

  • maxovka
    maxovka

    Chléb bez hnětení.

    S vééééélkou obavou jsem dnes upekla a jsem mile překvapená.Zatím teda neochutnaný,ale vypadá nádheně.Už pro tu jednoduchost stojí za to.

    04.11.2012 10:48:10

  • beruška jaruška
    beruška jaruška

    Je výborný,pekla jsem už dvakrát.Do těsta jsem přidala slunečnicová semínka.

    03.11.2012 19:37:09

  • Krušnohorka
    Krušnohorka

    Blbnost na entou

    Lidi co tu blbnete? Kvalitní pekártna vás dnes přijde na 12 stovek a chleba vám upeče jaký chcete. Celá práce je nalít do nádoby cca půl litru vody, půl kila mouky (jaké záleží, na vás) přidat 2 lžičky soli, 2 lžičky sušeného droždí, 1 lžičku cukru, něco cmrdnout olivového oleje, okořenit čím chcete, třeba přidat sušené bylinky, semínka atd... celkem rutina která trvá asi 2 minuty. Pak pustíte pekárnu, popřípadě přisypete trochu mouky, nebo přidáte vodu aby se uhňácal pěkný kulatý bochníček a jdete si po svých. Za 2 - 3 hodiny podle receptu pekárna zazvoní a vy si vyklopíte voňavý chlebík i s kůrčičkou.

    02.11.2012 10:13:58

    • Krušnohorka
      Krušnohorka

      Pekárna

      On totiž i čas jsou peníze a mytí válů, kynoucích a pečících nádob... také něco stojí.

      02.11.2012 10:18:09

    • velbloud
      velbloud

      Re: Blbnost na entou

      Chleba z pekárny nic moc! Na tenhle nemá!!!

      02.11.2012 10:48:21

    • Věra
      Věra

      Re: Blbnost na entou

      A na co kupovat pekárnu, když to jde i bez ní....vyhozený peníze aneb blbost na entou 2, že??

      02.11.2012 18:47:18

    • 28helena
      28helena

      Krušnohorko už jste zkoušela chleba z normální trouby? nedá se srovnat s chlebem z pekárny. taky jsem ještě zaměstnaná ale tu chvíli na hnětení si najdu.

      03.11.2012 06:49:45

    • Marcela
      Marcela

      Žádná blbost

      Nepočítáte cenu elektřiny. A z trouby je mnohem lepší, mám ráda šišaté bochníky, ne kvádry z pekárny. A co si člověk udělá vlastníma rukama ho více těší...

      09.11.2012 11:46:01

    • abcd3527
      abcd3527

      domácí pekárna

      Někdo rád vdolky jiný holky :-),já dala přednost domácí pekárně.Mám 3 chlapy a každý víkend jim peču 5 "kvádrů" chleba-pivní,grahamový,jogur tový, s podmáslí,se švarkami a sobě luxusní celozrnný.Nenechám na chleba z pekárny dopustit,je to má nejlepší kamarádka!Ale tento recept jsem vyzkoušela kdysi ještě před pořízením domácí pekárny a je opravdu dobrý.

      09.11.2012 13:32:45

    • vojtus
      vojtus

      Re: Blbnost na entou

      presne o tom to je, s minimem prace mit jeste prijatelnou kvalitu..nechapu jak se nekdo muze dneska placat s testem..nemuze to mit tak "lepsi" chut;-) technika je vazne k necemu dobra:-)

      11.11.2012 03:27:55

    • ianka
      ianka

      Re: Blbnost na entou

      Moje pekárna teda kulatý chlebík neumí, ta vaše ano?

      11.11.2012 17:42:15

    • Ruda
      Ruda

      Re: Blbnost na entou

      Ono je to tak se vším.Pokud člověk není líný a má rád skutečně dobré jídlo,tak si to udělá ručně.Jinak si to mohu koupit v marketu,ale kvalita je jiná.

      11.11.2012 21:44:17

    • Hana Langmajerová
      Hana Langmajerová

      Re: Blbnost na entou

      Také mám pekárnu, ale už delší dobu peču jen ,,chleba bez hnětení,, s tím z pekárny se nedá srovnat !

      12.11.2012 08:04:29

    • Premik78
      Premik78

      Re: Blbnost na entou

      Z domácí pekárny nikdy nebyl chleba tak dobrý jako tento. Jen je nutno používat kvalitnější mouky, s Penamem jsem nějak neuspěl, ale Ramill to je jiná :-)

      27.11.2012 11:59:18

    • dinadon
      dinadon

      Re: Blbnost na entou

      Domácí pekárnu mám už dlouho, používám ji na hnětení těsta (mám z práce zničené prsty a prostě kynuté těsto sama těžko utáhnu). A dále už to jde jak po másle - rohlíčky, chlebíček v troubě, kynuté knedlíky všeho druhu...mňam. Nový sporák s el. troubou mám rok , dost jsem si ho užila - až přišla faktura za elektriku....au au. Zkusím zdejší rady a péct toho víc najednou!

      28.12.2012 15:36:53

  • Mirka
    Mirka

    Muj chleba ...

    ... ktery si pecu doma je mnamozni, ale ja take pouzivam vic ingredienci ... dokonce i ocet, varenou bramboru atd. a ja ho ale hnetu, vlastne ne ja ale muj stroj ho hnete 5 minut. Urcite ale vyzkousim tento jednoduchy a uvidim, jestli bude take tak dobry.
    Ja jsu pres chleba fajnsmekr a me se jen tak lehce kdejakym chlebem nezavdecite.
    Mate nekdo obrazek tohoto receptu v rezu?

    01.11.2012 19:27:21

  • Mirka
    Mirka

    Jaky obsah ma cesky hrnek???

    Muze mi nekdo prosim pekne napsat o jak veliky hrnek se jedna? Jsou ruzne hrnky. V americe je 1 cup 250ml, to je 9 fluid oz ... a jak je to v cesku?
    DEKUJI!

    01.11.2012 19:10:47

  • hana (tecka) jirankova86
    hana (tecka) jirankova86

    Chlebík je skvělý

    Tento recept je opravdu skvělý.... místo jednoho hrníčku hl. mouky jsem dala žitnou celozrnnou a posypala před pečením kmínem.
    Myslím si, že vykynuté bylo těsto opravdu o hodinku či dvě dříve, ale poprvé jsem raději dodržela postup. :))
    Jediné co jsem neudělala je skládání na třetiny. Z těsta jsem hned vytvarovala kulatý bochánek, který jsem nechala půl hodinky kynout pod utěrkou, a výsledek byl krásný kulatý bochník. :)

    29.10.2012 19:09:57

  • hamanek
    hamanek

    nechat kynout 6 hodin???? blbost....za 1,5 hod. mám těsto vykynuté, překlopím z mísy na plech, mašlovačkou ho přejedu (voda + trochu solamylu) a šoupnu do trouby. peču hodinu....chleba jak malovanej ....a ňam

    28.10.2012 15:15:27

  • Astheart
    Astheart

    Když necháte kynout asi 10 hodin, dá se to i a 1/4 lžičky sušeného droždí. Mám vyzkoušeno.

    27.10.2012 21:02:55

  • klaun
    klaun

    Patlání chleba

    Neustále čtu vaše stesky a dotazy ohledně domácího chleba. Dovolte abych to vzal od kraje. Chleba není o tom, že něco někám napatlám, nechám to silou vůle jaksi vykynout , vrazím to do nějakého kýblíku a jakoby upeču. Těsto na chleba je potřeba dobře propracovat aby se prokysličilo a bylo životaschopné. Nemusíte ho pracně žmoulat v ruce, ale na to se hodí a též se k tomuto účelu vyrábí tzv. domácí pekárny. Tam se těstíčko řádně promích a potom ho vyndám, vyndám mísící háky a opět těstíčko trochu propracuji ručně. Takto znásilněné těsto vložím do pomoučené ošatky a nechám vykynout. Délka kynutí závisí na tom, zda je těsto zadělané s droždím nebo kváskem. Když těsto vykyne, opět jej mírně propracuji a nechám alespoň hodinu v ošatce kynout. Nechám si nahřát troubu a připravím si plech na který dám kus pečícího papíru. Na tento pečící papír vysunu vykynutý bochníček chleba, vršek bochníčku píchnu nebo říznu, jemně stříknu vodou se solí a posypu kmínem, načež strčím do trouby ohřáté na 220°C a pečuasi 20 min, chlebík opět postříknu slanou vodou a peču dál. Každá /každý/ trouba peče jinak, já osobně tak cca 40 min. Pokud se někomu nelíbíbochníček, může si udělat veku, ošatky na veky jseu též v prodeji. Toto je pouze ve zkratce.
    Vždy se mě upeče nádherný bochníček či večka s vynikající voňavou kůrčičkou. Chlebík je minimálně týden jedlý pokud ovšem vydrží žravost konzumentů, což se málo kdy podaří. Uchovávám jej pod vlhkou útěrkou /ne mokrou!!!/ JInak vždy peču z 60 dkg hladké mouky pšeničné a 40 dkg mouky žitné. Vzhledem ktomu, že si chci pochutnat na dobrém chlebu bez obsahu čínských vlasů a lamích kopyt, nepřidávám žádné humusy.

    26.10.2012 16:23:10

    • pulidu
      pulidu

      Tak to jsi na omylu, již peču třetí den a zítra další. Přidala jsem chlebovou mouku a nějaké to semínko a je dokonalý. Je sice hezké, že si dáváš takovou práci s hnětením, ale dokud nedáš chleba do pravé pekařské pece, pořád bude "jako" z pece. Napekla jsem už mnoho chlebíků podobně jako ty ale tenhle, právě, že rozpálená nádoba (v mém případě stará jenská mísa) zřejmě simuluje žár v peci, má dokonalou, křupavou kůrku, je moc dobrý a nevyžaduje tolik času. Podle původního, tedy i tvého receptu už nikdy.
      Odsuzuješ něco, co jsi nezkusil.

      26.10.2012 20:05:20

  • pestounka
    pestounka

    chléb bez hnětení

    Chtěla bych se optat kolik chléb po upečení váží. Máme doma hodně hladových krků, tak mám strach aby nám jeden stačil

    25.10.2012 22:07:37

  • vovodca
    vovodca

    chléb bez hnětení

    Vážení, prosím o radu, mám jen remosku, dá se to i v remosce ???

    25.10.2012 17:01:28

    • Astheart
      Astheart

      Teoreticky by to v remosce mělo jít, ale asi jen v té velké, aby se tam dala dát nádoba s pokličkou.

      25.10.2012 17:26:40

    • klaun
      klaun

      lidunaj

      Chlebu se vždy říkalo "Boží dar" a podle toho se s ním také zacházelo. První svůj chleba jsem upekl když mě bylo asi 25 let, na rozpáleném kameni na čundru, což bylo skoro před padesáti léty. Kamarád byl pekař vyučený u vlastního otce, který před zlodějským únorem 48 vlasnil ve svém domě pakárnu a tudíž byl nepřítel lidu. No a tento nepřítel lidu mě částečně poodhalil tajemství dobrého chleba. Již v té době rudochů se začaly používat elektrické a parní pece, což je něco jako o trošku větší trouba domácí. Svůj první chleba jsem pekl na placatém kamínku na čundru a přikusovali jsme dobře pečenou rybyčku v jílovém obalu. Od té doby jsem čas od času chlebík doma pekl, a to ne proto že by to bylo potřeba, on totož za rudochů byl ještě chleba chlebem, ale proto, abych to nezapoměl. V současné době mně přešla chuť konzumovat čínské vlasy a kopyta, a tak jsem se dal na dráhu pekaře. Nechci se s nikým dohadovat, každý ať si to dělá po svém, ale myslím že mám před vámi dosti letitý náskok v praktickém pečení.
      Jen tak na okraj, proč neukážete váš chlebíček v řezu, aby byla vidět jeho struktura. Kůrka o něčem vypovídá.

      27.10.2012 12:04:04

    • Krušnohorka
      Krušnohorka

      Re: chléb bez hnětení

      To zkus, ne?

      02.11.2012 10:15:42

  • karin
    karin

    Už jsem pekla kdejaký chléb, ale tenhle je fakt nejlepší. Přidala jsem sůl, kmín a místo jednoho hrnku pšeničné, žitnou mouku.

    23.10.2012 23:11:56

  • Astheart
    Astheart

    Nejlepší nádoba je litina nebo jenské sklo, ale dá se i v silném smaltu.

    22.10.2012 15:09:47

  • Astheart
    Astheart

    Teplota přes 200 st. je skutečně moc. Nádobu sice vyhřeju, ale pak teplotu stáhnu. Peču v plynové troubě a tam je těžko nastavit teplotu. Přidám-li, často se stane, že chleba se od spodu spálí....... Takže opatrně vyzkoušet. Asi 20 min přikryté a pak dalších 20 bez pokličky.

    22.10.2012 15:07:33

  • Péťa
    Péťa

    Text komentáře byl smazán.

    Text komentáře byl smazán.

    21.10.2012 09:13:19

  • Pavlína
    Pavlína

    Chléb jsem pekla o víkendu,v sobotu jsem dala cibulku a v neděli škvarky. Chléb je dobrý ,ale lepší mi přijde až tak druhý třetí den,jinak nejde ukrojit jak je kůrka křupavoučká :-P .

    16.10.2012 11:34:53

  • bresta
    bresta

    chléb bez hnětení

    Ahojky.Tento chleba jsem jednou zkusila.Byl dobrý,ale zdál se mi dost světlý /vlasně je tam jen hladká mouka/.Příště jej zkusím zadělat půl hladké a půl žitné mouky.Doufám,že dopadne dobře.Má s tím někdo zkušenosti?

    15.10.2012 13:15:50

    • Honzka
      Honzka

      Chléb bez hnětení

      Dělala jsme ho ze tří druhů mouky - hladká, chlebová žitná a chlebová pšeničná.
      Je výborný, jen příště přidám ještě alespoň 1/2 lžičky soli a nějaká semínka. Jinak super bez problému, pekla jsem na 190 oC.

      15.10.2012 16:35:32

    • Astheart
      Astheart

      Pravidelně peču se žitnou moukou. Žitné mouky je možno dát až polovinu. Přidávám také lžíci octa a vody dávám na 3 hrnky mouky 150 ml. Někdy je problém chleba vyklopit. Na netu jsem našla způsob: Těsto dáme na čtverec pečícího papíru a šoupneme to do vyhřáté nádoby i s tím papírem. A je po problému. :)

      22.10.2012 15:03:43

  • hanina
    hanina

    chléb bez hnětení

    Fakt je, že ho taky peču při 190 st. C

    11.10.2012 13:30:38

  • borovec
    borovec

    krásně spálený

    při 250 st..C se chléb krásně spálí.já ho peču při 190 st.C a je krásně propečený s křupavou kůrkou

    11.10.2012 08:40:29

  • velbloud
    velbloud

    Také znám tento recept. Zrovna dnes ráno jsem na chleba zadělala a už se těším, až ho odpoledne upeču :-)

    Doporučuji všem!

    11.10.2012 08:27:31

  • duslik
    duslik

    Chléb bez hnětení

    Recept jsem dostala asi před měsícem mailem a už jsem jej 2x upekla. Poprvé obyčejně a minulý týden jsem do těsta přidala slunečnicová semínka. Oba byly moc dobré.

    10.10.2012 21:29:39

  • hanina
    hanina

    chléb bez hnětení

    Taky tenhle chleba peču, je výborný, bez práce...Když jsem ho upekla poprvé, tak jsem ho téměř celý snědla,jen tak suchý, to byla bašta, určitě doporučuji

    10.10.2012 12:13:02

  • hanina
    hanina

    chléb bez hnětení

    Taky tenhle chleba peču, je výborný, bez práce...Když jsem ho upekla poprvé, tak jsem ho téměř celý snědla,jen tak suchý, to byla bašta, určitě doporučuji

    10.10.2012 12:12:59

Nalezeno receptů: 332

Přidat příspěvek k receptu Chléb bez hnětení

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.